Rejse

REJSEBLOG: STOCKHOLM

21. februar 2017

I anledning af min Stockholm rejseblog, valgte jeg i stedet for en billedcollage at dele denne video. Videoen er mest tænkt som et minde for os i familien, men den viser flere af de steder vi besøgte, og jeg synes derfor også den er passende her på bloggen, (og så er den bare helt vildt hyggelig!)

Jeg besøgte Stockholm med min familie i februar måned, vi var her kun et par dage, men da vi gik meget rundt, synes jeg stadig at jeg har et rimeligt klart billede af byen. Jeg kunne dog utrolig godt tænke mig at komme tilbage igen til sommer! Vi boede utrolig centralt på hotellet Scandic Norra Bantorget. Det var fantastisk fordi hotellet lå lige op til den store gågade Drottninggatan, og hotellet lå generelt i gå-afstand til det meste. Morgenmaden og udsigten var også fantastisk, værelserne rummelige og pæne. Jeg kan klart anbefale det!

Første aften (som var Valentines day), havde min far bestilt bord på Mårten Trotzig. Jeg spiste laks, det smagte helt vildt godt, og der var en fantastisk stemning på restauranten som er bygget lidt op som en grotte med en masse levende lys. Derefter spiste vi kage og drak kaffe på Espresso House, som er en kæde vi ikke har så mange af i Danmark. Det var helt vildt lækkert!

De efterfølgende dage fik vi shoppet en masse, besøgt flere museer deriblandt Medelhavsmuseet (her kunne jeg bruge en masse af det jeg lærer i old – endelig fandt jeg ud af hvad man skal bruge det fag til!) og Fotografiska. Fotografiska kører løbende forskellige udstillinger, og er for dig som kan lide moderne kunst, men måske også dig som ikke har besøgt så mange museer før. Fotografiska gør nemlig meget ud af at gøre kunsten spiselig for alle, og der er benyttet mange film og visuelle virkemidler til at gøre oplevelsen endnu bedre. Jeg synes virkelig godt om museet, og udsigten på restauranten ovenover er virkelig et besøg værd!

Vi spiste på Ping Pong restaurant den anden aften, utrolig lækker asiatisk buffet, det var især sushi-buffeten der tiltrækkede mig her! Restauranten lå lige ved siden af hotellet, og var utrolig lækker og hyggelig indeni.

Skriv gerne hvis i har flere spørgsmål – eller tips til næste gang jeg besøger Stockholm, for denne gang bliver absolut ikke den sidste!